GRAFOMOTORIKA
Jak správně držet tužku(pero): ZDE
Procvičujte: Slova dělíme na slabiky. Určujeme jejich počet a znázorňujeme krátké . a dlouhé / slabiky. Např: zajíc . / veverka ... klíče /.
Jak vyvozujeme nové písmeno:
Ke každému probranému písmenu si říkáme pohádku, která nám pomůže si tvar písmene lépe zapamatovat. Děti ji zkouší i samy převyprávět podle obrázku na tabuli.Trénujeme čtení malého i velkého tiskacího písmene. Denně budeme skládat v Živé abecedě do mřížky nebo na lištu - nejprve písmena, potom slabiky, jednoduchá slova a nakonec věty. Slabiky skládáme nejdříve z jednotlivých písmen a později využíváme i celé vystřižené slabiky. Např.: l e nebo lem á m a nebo má ma
Hledáme písmeno v textu. Hledáme slova začínající na danou hlásku nebo ta, která mají danou hlásku uprostřed nebo na konci.Jsme stále v přípravné fázi před psaním, proto i doma uvolňujte s dětmi ruku, opravujte je, pokud nedrží správně tužku. Ve čtení platí, že "nejdříve čteme ušima". Hrajte hry: Kterou hlásky slyšíš na začátku/ uprostřed/ na konci slova?, Mimozemšťan: kouskujte slova na hlásky a dítě poznává, co říkáte př: k-o-l-o...dítě zkouší, zda už umí hlásky spojit a slyšet kolo, Kolik slabik má slovo? Která je dlouhá/ krátká? Pro matematiku je výborné hraní her: Člověče nezlob se, dětské sudoku... Nejvíc se dítě naučí, když ani neví, že se učí:-). Zkoušíme nové písmenka tvarovat z drátků, plastelíny...psát malé i velké tiskací tvary na stíratelnou tabulku nebo do sešitu.